I'm going home!

publicerat i Alva;
I'm going home to the place there I belong :)
 
Jag kom ned for att ata frukost, da mamman stod i koket med ett stort eleende pa lapparna och sjong denna lat! Haha jag antar att hon ar glad att bli av med mig, for hon sa ocksa "today it's the big day" :P haha


Langtan satter sig i magen
som en klum pav saknad.
Nu vill jag tillbaka,
till det liv som ar mitt.
Hem till alla jag kanner,
till allt som ar sa vakbekant.
Denna tid har vart erfarenhertsrik,
Bade rolig och trist.
Nu ar det dags att bryta upp och aka hem,
och mota alla jag alskar igen.



Snart  sitter jag dar pa planet och tittar ned over havet, de stora havet som skiljer dessa tva varldar.
Men  mycket har jag lart under dessa 5 veckor har!

Jag har lart mig:


 

- Jag har lart min kora bil i usa ( man far svanga hoger vid rodljus)
- Lart min kora automat bil
- Att pratat engelsa mycket battre
- Uppfostran har ar nagot helt annat an i Sverige
- USA ar inta alls som sverige
- USA ar efter, inte fore!
- Att rakna dollar
- Att sarbucks har varldens godaste blabars scones
- Att det inte ar latt att ta hand om barn med ADHD
- Man ater mycket skrapmat i detta landet
- Allt AR stort och overdimensionerat
- Klyftan mellan rika och fattiga ar stor
- Allt handlar om pengar har
- Att Sverige at ett mycket bra land

Jag har sett och gjort:

- New Yourk 
- Frihets Gudinnan
- Chicago
- Vart i Indiana
- Vart pa bio + drive in bio
- Shoopat i stora varuhus
- Betalat vagskatt
- Akt gul taxibil
- Kort vilse
- Vart pa en riktig fotbollsmatch
- Traffat tva underbara vanner


Och mycket mycktet mer...sa tiden har inte vart forgaves, jag har lart mig OTROLIGT mycket, vilket jag kommer ha med mig hela livet.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Syrran:

Va bra att du tycker så och att du lärt dig mycket. =) / josefin <3

2:a kommentar, skriven , av IA:

Vilka omtumlande veckor! Borta bra men hemma bäst ;) Blir Stockholm för mig i höst, så om du besöker huvudstaden i höst så måste du ringa! :) Sköt om dig! kramar // Ia

3:e kommentar, skriven , av andreas:

Bra att du fått ut något av visiten i varje fall..



Hoppas att vi ses snart här hemma, även om jag försvinner senare idag!

4:e kommentar, skriven , av emelisen:

VÄLKOMMEN HEM!!! :D

Hör av dig så hoppas jag vi ses imorgon :)



Hoppas resan gick bra förresten och att du kommit hem :) BAMSEKRAM

Kommentera inlägget här :