Magont och ny tand

publicerat i mamma i sthlm;
Alvas andra framtand håller på att komma upp, så hon gnager på allt som går att gnaga på! Antingen är det de eller att hon ätit lite grovt bröd som gjort att hon igår hade ont i magen. Alva var riktigt uppblåst i magen, pruttade som en tok och ville ingenting ha att äta. Middagen slutade med att det stod tre alternativ framme men hon ville ingenting ha!! Natten har vart lite sisådär. Men nu ligger hon i vagnen och sover. Så jag hoppas att allt är back to normal när hon vaknar. 
Idag ska vi till Isabel och klara och leka:-) 
Annars så har vi vart mycket på friskis och svettis de senaste. Jag har tränat och lämnat Alva på barnpassning. Riktigt kul tycker både jag och Alva! 


Alva sover numera i sitt eget rum, som vi börjar få lite ordning på! 


Fina tavlor har hon ovan sängen. 


Titta jag kan stå själv i mina nya skor :-) 


Pekböckdrna som tomten kom med börjar bli väldigt poppis. 


Alva och Juni leker


Alva sover just nu gott i sin vagn.  

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Johanna:

Kul att det funkar på Friskis! Jag var en sån där barnvakt en gång i tiden... och sen så blev jag barngympaledare :) Är ni på barngympan innan du lämnar på barnpassningen?
kram!

Svar: Ne de finns ingen barngympa, eller i alla fall inte för så små! Så jag bra lämnar henne till några tanter!! Å så tränar jag :-)
Sofia

2:a kommentar, skriven , av farmor ingalill:

Hoppas Alva mår bättre nu! Blir så glad när när det kommer något nytt på bloggen,så vi får uppleva vad fort Alva växer. KRAM PÅ ER ALLA.

Kommentera inlägget här :