En jobbig dag

publicerat i mamma i sthlm;
Idag har Alva tyvärr inte visar sig från sin bästa sida. Tror fortfarande Honda lite trött från febern. Det var sådan här tredagarsfeber, för igår började det komma lite blekröda utslag på hennes hud. Men idag har det medta vart jobbigt och hon har vart otroligt mammig. Hon har inte velat äta annat än från bröstet. Suck. Men vi tog oss en sväng till öppna förskolan vid ett, ( hon har ju inte feber och är inte speciellt förkyld) och där blev hon faktiskt mycket gladare för en stund. Kul med sångstund och att leka med lite andra barn :-).  På hemvägen somnade hon och sover bra stund, så vi hann även in på Lindex och köpte ett underställ i ull till Alva. På eftermiddagen kände jag att Alvas fontanell var väldigt insjunken, så jag läste lite och kanske var det så att hon fått i sig för lite vätska. Ringde iallafall fall och pratade med 1177 och de sa att vi skulle se till att hon kissade och försöka få i henne vätska. Så ikväll har Tobias lyckats lura i henne 35ml välling och några teskedar äppledryck. Sen här jag försökt amma mycket bu på kvällen. Så jag hoppas att det inte är någon fara. 
Nu ska jag sova ! 
God natt! 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av farmor ingalillf:

Hoppas att Alva mår bättre i morgon,och att ni alla får sova i natt.

godnattkram till er alla.

Kommentera inlägget här :