Maraton

publicerat i mamma i sthlm;
Idag var vi och tittade på stockholm maraton. Dit tog vi en promenad i det härliga sommarvädret! Vi precis så vi hann ses starten! Vi mötte upp några vänner som också stod och hejjade, undertiden blev det också picknick på gärdet. Dock började det droppa så smått och när det närmade sig målgång för de vi hejjade på började det att hällregna. Så jag Tobias och Alva tog oss hem istället för till målgången! Alva sov i sin vagn nästan hela dagen, jag tror hon tyckte det var mysigt med regnet som smattrade på vagnen :-)
Jag måste dock erkänna att det vore ju rätt  coolt att ha sprungit en matathon! Vi får väl se men någon gång ska jag nog anmäla mig. Men först måste jag komma igång att springa igen. Jag har bestämt mig för att börja jogga när Alva bli tre månader och om allt känns bra tänkte jag anmäla mig till Lidingölloppets tjejlopp, det vill säga en mil. Tobias brukar springa den milen som träning  numera då banan inte är långt härifrån så jag tror det kan bli ett alderleds utmärkt lopp!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mamma:

Ja inte så illa att bo granne med lidingöloppets bana.

2:a kommentar, skriven , av farmor ingalill:

Tror nog du fixar tjejloppet,men-men -skynda långsamt!

Kommentera inlägget här :