Tillbaka på bloggen

publicerat i mamma i sthlm;
 
 
Nu är jag tillbaka på bloggen. VI har vart på semester och haft mycket dåligt internet och lite tid för att sitta vid datorn det med!! Men nu ska jag i alla fall försöka bli lite mer regelbunden igen.
Första veckan på semestern åkte vi till Lidköping, min lillasyster tog studenten :-) Där spenderades en vecka med att umgås med gamla kompisar och åka runt på olika student och examensfiranden, så mycket god mat blev det !!
Vecka två tog vi bilen upp till Idre med min mamma, pappa och två systrar samt min farmor och farfar. Jag var lite orolig för hur det skulle gå att åka bil så långt med lilla Alva, men lyckligtvis gick det jättebra :-) med andra ord så sov hon mest. I Idre blev det endel promenerande, bad i poolen och lite små utflykter. Jag, Johanna och Josefin var även ute och red en dag, superkul!
Tredje veckan spenderades i Tobias föräldrars sommarstuga i Oskarshamn. Där paddlade vi lite en dag, tog en halvdag på sjön, slappade och firade Tobias pappa som fyllt 60 år i år.
När vi väl kom hem igen, vilket var jätteskönt även om det vart kul att vara iväg blev det endel tvättande och småfiix här hemma. I fredags hyrde vi en bil och åkte till Vansbro, Tobias simmade vansbrosimmningen men jag vade att stå över detta år. Känner mig inte i direkt toppform samt så vill jag inte riskera mjölkstoppning i det kalla vattnet.
Igår började Tobias att jobba igen och jag och Alva var på ett rutin läkarbesök där de sa att hon var den starkaste bebisen på länge!! Alva fick också en spruta i vardera ben, så nu är hon vaccinerad mot difteri, stelkramt, kikhosta,polio,influenze typ B, hepatit B och pneumokocker!! Eftermiddagen bestod mest av att tvätta och laga mat!
Imorses hade Alva lite feber så hon fick alvedon för första gången, men som tur är har den försvunnit nu i em. Tobias kom hem tidigare från jobbet för jag skulle på massage :-) Det kändes riktigt lyxigt att cykla hemmifrån och få massage :-) Hemma hade det också gått jättebra för Tobias och Alva, så det kändes skönt :-)
 
Nu kommer lite bilder!
Syrran med alla gåvor kring halsen!!
 
Midsommar
 
Alva fick också en krans :-)
 
 
 
Ridtur på fjället
 
Alva badar "på riktigt" för första gången
Vid njupeskär
 
 
 
Farmor och farfar
 
 
Morfar och Alva
Familjen Janstad
 
Alva och farbror Joakim
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mamma:

Men vad roligt att du kommit igång med skrivandet igen.
Ha det gott.
Kramar till er

2:a kommentar, skriven , av farmor ingalill:

Härligt Sofia med så många fina bilder! Riktigt roligt att du är på bloggen igen. KRAM-KRAM-KRAM.

3:e kommentar, skriven , av Moster K :

Åh vilka härliga spännande veckor ni haft, me en liten Sverigeturné 😃
Har snart semester o planerar en tripp till Er 😘
Längtar massor !
Kramar koko

Svar: Perfekt för då har vi planerat att cykla tillsammans :-) så får ni vara barnvakt !!
Sofia

4:e kommentar, skriven , av Moster K :

Det är vi mer än gärna ❤

5:e kommentar, skriven , av Von Anka:

Nämen. där vart ju jag! trevligt värre :)

Kommentera inlägget här :