Första snön

publicerat i mamma i sthlm;
 
 
Nu har den första snön kommit till oss, härligt :-) jag måste säga att det är riktigt mysigt att ligga här i soffan och titta ut på tallarnas stora grenar som börjar bli vita! Tobias är på julfest med jobbet och jag tittat på Idolfinalen, har faktiskt pluggat en stund också. Börjar bli lite nervös inför tentan på lördag. Jag har mycket att gå igenom, det är orsaken till att jag inte hunnit uppdatera så mycket på bloggen. Men ihelgen ska jag plugga mycket och min pappa kommer på ti fm och stannar till on kväll så då ska jag väl hinna sitta lite också:-) 
Idag har jag och Alva fixat lite här hemma. Vi har vart på Ica och hämtat ut vårdat nya tillskott till familjen, neato vår robotdammsugare. Men Alva och hen är inte riktigt kompisar än utan hon är mer livrädd för den!!! Vi har även hunnit gunga lite, handla mat, städat, badat och tagit en kort promenad till puzzerian i all snö!! 
 
Och jag är typ klar med alla julklappar, klickade precis hem den näst sista:-) så för er som handlar på nätet måste jag passa på att tipsa om den kostnadsfria tjänsten Lyoness. Man blir medlem utan kostnad och får extra rabatter på en massa webbshoppar!! Superbra :-) 
 
 
Här kommer lite bilder från dagen. 
 
God morgon säger Alva! 
 
Innan snön kom va är det mest blask! 
 
Alva hittade en napp som faktiskt var lite god! 
 
Neato
 
Till min sallad fick jag en masa bröd. Råkade lämna vardagsrummet 5 sekunder och då stod Alva och smaskade på detta!! 



 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mamma:

Kommer gå bra på tentan. Härliga kort. Bra tös reder signsjälv, med tanke på Alva. Tar för sig av bröd, napp mm.

Kommentera inlägget här :