Viktuppgång trotts förkylning :-)

publicerat i Alva, Nytt till mamma, mamma i sthlm;
De sista dagarna har vi haft lite förkylning här hemma. Jag har vart mycket hostig och slemmig i halsen, lilla Alva har även hon hostat, nyst och snorat och i dag kom Tobias hem väldigt opigg :-( Men jag och Alva är i alla fall på bättringsvägen.
Idag var vi på BVC och Alva väger nu 3860g trotts förkykningen, vilket var jätte bra tyckte sköterskan :-) Hon var även förvånad över hur bra hon klarar av att hålla upp huvudet, vilket var jättekul att höra. För att underlätta Alvas förkylning lite var vi till apoteket och köpte koksalt och en nässug vi blev tipsde om, får hoppas att de gör hennes andning lite lättare. Nu låter det nästan som att jag har en liten gris brevid mig i sängen på natten haha !!!
Vi var också och hämtade ut två par skor till mig jag beställt från laredoute, jättesnygga var dom även i verkligheten (billiga också när man har 40% rabatt :-) )
 
En sovande Alva!
 
Mina nya skor, dock inte så bra bilder!
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av farmor ingalill:

Alva ser ut att sova gott trots förkylningen,hoppas ni blir bra snart.
Tänk att hon växer så fort,tur vi kommer snart,och får se henne medan hon ännu är bebis. KRAM på er.

2:a kommentar, skriven , av Malin S:

Sötis! Krya på er!

3:e kommentar, skriven , av Mamma:

Fina färger på skorna. Blir snyggt till våren.
Ja krya nu på er tills vi kommer. Du får pyssla om Tobias så han orkar med flytten.
Kram

4:e kommentar, skriven , av Sofia:

SÖÖÖÖÖÖT!!!! krya på er allihopa! hoppas det går bra med inflyttandet :)
kram

Kommentera inlägget här :