Julgasque

publicerat i Alva;
I går eftermiddag tod jag tåget till Uppsala, det vankades jullgasque :-)
Först träffades vi hemma hos Johanna för en liten fördrink, innan det bar av till värmlands.
Framme på värmlands bjöds det på glögg och mingel följt av en lång middag. Faktiskt lite väl lång. Klockan halv sju satt vi till bords och på meyn var det julbord! Det tidigaste julbordet jag någonsinn ätit skulle jag tro!
Först var det kalla rätter, följt av varma rätter, dans och till sist var det efterrätter och kaffe. Jag och Johanna satt med ett gäng utbytesstudenter som var jätte trevliga och lättsamma :-) Dock vara middagen något lång för min smak den var inte klar förrän 23.35, jag hade hoppats att den skulle vara slut en timme tidigare i alla fall!
Så efter middagen hann jag inte så mycket mer än att ta mig till stationen och mitt tåg som gick hem 00.13.
Men det var en lyckad kväll och det var kul att träffa lite bekanta i Uppsala :-)
I dag blir det en stunds plugg och förhoppningsvis lite adventsfika med glögg.
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mamma:

Hej i vinterlandskapet
Låter som en mycket trevlig lördagskväll. Ja blir nog glögg här ikväll efter simningen också.
Kram på dig

Kommentera inlägget här :