Kettlebells

publicerat i Alva;
Torsdag i dag och jag har jag provat kettlebellsträning. Riktigt bra träning och helt galet jobbigt då man använder mer eller mindre hela kroppen i varje övning. Det krävs också en hel del teknik för att göra övningarna rätt och en konstant spänd mage. När man tränar med kettlebells brukar man tydligen dela upp träningen i olika set, fast man kallar det ngt annat som jag glömt av! I varje set finns tre övningar, man gör önv 1,2,3 och upprepar tre gånger, sedan vila. I varje omgång minskar man också antalet repetitioner något.
Jag tyckte det var mycket roligare och mer funktionell träning än vad jag trodde, helt enkelt skitkul och jätte jobbigt speciellt för magen!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av farmor:

Hej Sofia !

Detta får du lära mej !!!!

KRAM på dej hoppas du mår bra!

Kommentera inlägget här :