Simnign

publicerat i Alva;
Med knappt två månader kvar till Vansbrosimningen är det på god tid att börja simträna lite också !! Så i fredagas och söndags följde jag med på SPIF:s simträningar, det vill säga riktiga simtränignar med en tränare :) Så himla mycket roligare än att simma själv plus att passen är upplagda för att man ska simma lite längre sträckor. Det var verkligen jätte kul att simma igen och jag kände till min förvåning att det faktiskt gick hyfsat bra och att jag på knappa två månader ska komma i någon sånär simmform.

Träningen i söndags var på Eriksdahlsbadet, vilket jag trodde skulle vara lite snyggt och flaschigt badhus, men icke det var snarare lite sunkigt och nedgånget. Men något som var fint det var utsikten från Västerbron vi cyklade över på vägen dit (som jag också ska cykla över varje dag påväg till jobbet i sommar) man såg typ hela Stockholm! I alla fall hela Riddarfjärden, det var jätte fint :)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mamma:

Ja det badet är kanske byggt på 70-talet, som många andra bad och är i behov av renovering. Bra att ha en fin cykelväg, det underlättar trötta mornar.

Kram mamma

Kommentera inlägget här :