Aj...min fot !!!

publicerat i Alva;

Det är nästan som ett skämt, nu när min hand börjar blir bra och inte gör ont längre....ja då självklart är det någonting annat som ska jäklas lite. Denna gången muskelfästet till mm.peroneii.


En överbelastningsskada, jag troligen dragit på mig genom att springa på ojämt underlag, vliket jag inte är van vid. Peroneerna har som uppgift att plantarflektera och att föra foten utåt. Jag frågade sjukgymnasten på gymet och svaret blev att äta voltaren alternativt att smörja med voltarengel, byta ut löpning mot spinning och när det känns lite bättre prova crosstrainer och när det känns helt bra börja löpträna igen. Han trodde det skulle ta ca 2 v. Så tar det inte längre tid blir jag mycket glad.


Men å andra sidan gör det inte någiontin att jag har ont för det var en så otroligt fin löptur i söndags runt brunnsviken, solen sken, vattnet glittrade och träden blommade !!

 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av farmor:

Bästa söta Sofia .... Visst är det jättebra med träning...MEN.... du får inte träna sönder dej.

Kram på dej o ta de varligt

2:a kommentar, skriven , av koko:

Hm, jag vet nog vem det är som lurar ut dig, hihi...

Kommentera inlägget här :