Benhinneinflammation....ett resultat av att inte cykla?

publicerat i Alva;
Härom dagen konstaterade jag att jag fått benhinneinflammation, vilket det inte finns så mycket att göra åt.  Det enda som har visat sig kunna hjälpa skulle vara att stretcha m. soleus på vaden, vilket görs med böjt knä. benhinneinflammation är tydligen ett resultat av att musklernas fäste trycker för hårt på benet så "det blir lite trångt". Man kan också massera lite lätt för att hålla cirkulation uppe och avstå från allt som gör att det gör mer ont.

Frågan är om det är att jag gått för mkt, sprungit för mkt och att mina skor är gamla? eller kanske kan det vara en kombination. I förra veckan var det så fint väder att jag gick från och till skolan, men i fredags hade jag lite väl ont i benhinnorna så jag bestämde mig för att ta cykeln, självklart får jag punktering då och har tvingats gå överallt sedan i fredags. Det känns som att jag är på pilgrimsvandring i min egen stad ^^ jag överdriver inte om jag säger att jag gått i alla fall 2mil/dag...i dag ska jag efter första lektionen göra ett nytt försök att hämta min cykel hos cykelhandlaren som har öppet mellan 10-12.30 och 13.30-17. Nu måste jag skynda mig så jag hinner till skolan.

<3

Kommentera inlägget här :