Dykning i bassang!!

publicerat i Alva;
Scuba diving open water course wiiiiii:D I dag har jag gjort min forsta dag och den var INTE 3h lang som de sa pa de stallet jag bokade pa nej...nej...den var fran 8.00-17.30 en heldag med andra ord! Det ar jag och tva killar fran nagon stans i australien, en kille fran Sydney och en fran England som gar kursen ihop, ett kul gang faktiskt!!
Dagen borjade med att vi fick prova ut lite utrustning, lara oss hur man satter ihop tuben med vasten. Sedan bar det av till en allderleds underbar simmanlaggning (vi dok i pool alltsa) men det var sa fina simmbassanger att det inte var klokt!!! En 25:a en 50:a och en hoppbassang. Solen sken och jag onskade att jag var pa traningslager haha...

I vart fall sa lare vi oss massa sakerhetsrutiner och sa, vi var faktiskt i poolen i over 2h sa mina fingrar och tar sag ut som riktiga russin :P Eftermiddagen bestod av teori, sjalva. For var instruktor var borta pa annat och jag maste erkanna att det va lite svart att hanga med i de andra killarns tempo som och har engelska som modersmal...fuskigt just nu for jag har en 259 sidors bok att plugga in till i morgon bitti aaaaaa ja vet inte riktigt hur jag ska ga tillvaga an, gud vad jag onskar att jag kalla alla konstiga engelska ord utantill nu..

Vi har i alla fall perecis atit scones, jag ar jatte matt och ska ga och lagga mig pa golvet och lasa den dar boken med en makeringspenna och forsoka komma ihag allt jag highligtar for i morgon kommer en buss och hamtar mig kl:08.45 sen vantar nagra quiz pa morgonen ett doktorbesok kl:10 for 60 jakla dollar (tydligen ar det lag pa att du maste genomga en undersokning av dinga lungor osv innan du kan fa dykarcertifikat i Australien) sen blir det dyk vid Wave Break Island vilket jag ser mycket fram emot :D


<3

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av farmor:

Hej Sofia !

Jag bara vet att du fixar detta också

kämpa på tjejen ! Snart får du njuta av

undervattensvärlden .

KRAM farmor.

2:a kommentar, skriven , av Mamma:

Hoppas du hann läsa ut din bok i natt!

Ha en bra dag ute på havet. Josefin ringde precis o sa att de vann kvarts finalen på straffläggning i Gothia, semifinal imorgon bitti 8.00. Då har väl du kommit hem från dykningen? Kram Mamma

3:e kommentar, skriven , av Jessica:

Lycka till=)

Kram koko

4:e kommentar, skriven , av Helen Lindblom:

Hallå Sofia!

Jätteskoj att du skriver så mycket. Så vilken bassäng är det?? Den vid Broadwater eller den uppe i Runaway bay?? Hoppas du får en rolig dag idag med killarna, fiskarna o havet.

Kramen

5:e kommentar, skriven , av Anneli:

Vad roligt ni verkar ha det! Hälsa Nicolé och hör av dig när du kommer hem till Uppsala igen :) Puss

Kommentera inlägget här :