Back in Uppsala

publicerat i Alva;
Bejing 8h väntetid, 14-16 grader varmt, personalen lallar omkring i vinterjackor, allt går som i slomotion...det låter som ett skämt men sa ar inte fallet!!

Som tur var träffade jag en flygplatskompis, så vi höll varandra sällskap dess 8h.
På flygplatsen dar inte någonting fanns fanns i alla fall kokande vatten i väggarna som man kunde fylla vattenflaskor med sa efter några timmar letade vi pet-flaskor i papperskorgar, tog med dem till toaletten och tvättade, fyllde med det kokande vattnet i väggarna och använde för att värma oss haha det låter ju helt sjukt men ärligt vet jag inte hur jag skulle klarat mig utan denna värmen för det var så fruktansvärt kallt!!

Men efter en seg flygning till Sverige, en bussresa till Uppsala och en jogging tur till stadsbussen i college tröja kom jag äntligen hem till mitt lilla rum. Nu ar det morgon och jag var stensovit från kl: 19.30 i går haha!! Vet knappt om det är morgon eller kväll för det ar så mörkt ute :P

P.S.
Vad kul att så många följt min resa och kommenterat här på bloggen :)
D.S
<3

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Nicole:

Skont att hora att du kom fram in one piece :)

Saa konstigt att det ar sa kallt pa flygplatsen i bejiing....hemskt!!

Vi far horas pa skype snart jag vill hora allt om sydney och resan hem:)

Hoppas att du nu inte ar allt for jetlaged!

Saknar dej gumman <3

2:a kommentar, skriven , av farmor:

Välkommen till Sverige Sofia!

Jätteskönt att att du är hemm välbehållen ,

hoppas du har en lika vacker dag som vi ,här är

- 3,5 sol, snö och rimfrost.

KRAM farmor.

3:e kommentar, skriven , av Kerstin Gustafsson:

Hello Sofia.

Nu har jag sett alla dina bilder på facebook och tycker de är underbara för jag känner ju igen mig nästan överallt. Vad kul ni måste ha haft, det gläder mig såååååå.

Kram

Kerstin

Kommentera inlägget här :