Værdlens vurpa...

publicerat i Alva;

Tjo...tjo... Søndag ær det i dag och helgen børjar gå mot sitt slut. 

Fredagen som var en lugn hemmakvæll føljdes av en lørdag med paryt. Efter att jag och Sandia handlat tog vi oss in till Oslo och førfestade, vi lagade suchi och dack lite cider :D Toppen gott var det, kommer bilder snart ! 
 
Men på tal om vurpor har jag nog slagit personbæsta i dag :P Efter att vi hæmtat bilen i Oslo åkte jag till Billingsta før att prova mina længdskidor som jag typ aldrig anvænt på grund av snøbrist hemma i Lidkping. Men i alla fall så stod jag dær på skidorna och såg framførmig værldens brantaste backe.... utan spår så jag tænkte att det ær smart att ploga sig ner... men jøsssses vilken fart jag fick... och sjælvklart gjorde jag værldens vurpa...tror jag gled minst 10 meter innan jag stannade...så då gav jag upp. Før jag vill faktiskt inte ha några brutna ben innan jag åker till Alperna på torsdag!! 

Så ja nu ær jag inne på att hitta någon som kan læra mig åka skidor, før de var banne mig inte det lættaste haha...

Klockan ær nu fyra och jag funderar på att plugga lite, det dær pugget som jag skulle gjort hela helgen men inte hunnit.

Ha de så bra så uppdater ar jag snart med bilder 
<3

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av farmor:

Hoppsan sofia!

Kanske bäst att ta det lite vackert i skidspåren,

(även i alperna)Gick en långpromenad i morse

se´n har jag sytt nästan hela da`n,till marcus&simons rum.

Ha det bra Sofia KRAM farmor.

Kommentera inlägget här :