Nu ær helgen snart øver och johanna och john har åkt...

publicerat i Alva;

Tjotjo :)

Nu ær det søndag kvæll och klockan ær halv sju. 
I helgen har ju Johanna och John var och hælsat på mig så det har vart himla roligt:)
I fredags eftermiddag åkte jag till Jenny før att vænta på att de skulle komma...vi tittade på Lost och sprang in och ut ur hennes lægenhet...brandlarmet gick næmligen två gånger den kvællen. Jenny bor i ett stort lægenhetshus med massa studentlægenheter och rum...så nær någon brænner vid maten och brandlarmet går, går det i hela huset och brandkåren rycker ut!!! I alla fall så vid halv tio tiden hæmtade jag Johanna och John på centralstationen. Vi åkte hem till mig och åt lite mat som jag hade lagat till dem, sedan la vi oss ganska tidigt før att dagen dær på gå upp i hyfsad tid. 

Lørdagen:

Det hela børjade med att vi efter att vi gått av bussen såg en uteliggare som hade døtt... ja det finns inte så mkt mer att sæga æn att det var ganska obeagligt, speciellt efter som att Johanna och John sett honnom dagen tidigare, då levande. Men dagen fortsatte och vi gick till Karl Johan, Ake brygga slottet och ett museum. Lunch åt vi på en indisk restaurant och tro det eller ej så åt Johanna Lång någonting med sås på ^^ 

Vi fortsatte våran rundtur till grønland dær vi kom till værldens konstidaste mataffær, men de sålde vælfigt billig och fræsch frukt så vi køpte med oss till kvællens fruktsallad. I grønland hamnade vi också på en marknad eller ska man kalla det stølgodsmarknad?! Jag vet inte med det fanns massvis gamla datorer, mobiltelefoner you name it och bara en massa skummt folk. Så vi tog tunnelbanan dær i från till Majorstuen, som ær ett mycket trevligare områe :) 

Efter 17500 steg avslutade vi dagen med tacokvlæll och film :D 

Søndag: 

Solen skiner och det ær rigtigt vårvæder nær vi kommer fram till Holmenkollen. Vi tittar på både hoppbacken, skidbackarna och utsikten innan vi åkte vidare till vglandsparken før att se alla nakna mænniskor i sten och ja vad nu konstverken ær gjorda av. Vi tog en fika i solen och bara myste en liten stund innan vi åkte hem før att packa ihop væskorna och bege sig hemmåt. Så nu før e tund sedan kørde jag de tillbaka till centralen.

Det har verkligen vart en trevlig helg, jag uppskattade verkligen att de kom och hælsade på :) Hoppas ni hade en bra helg ni också. 

Nu ska jag gå ned och duscha før jag har sprungit en liten stund. 

Ha de toppen allihopa 
<3

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mamma:

Hej Sofia

Tack för den utförliga beskrivningen av helgen. Ni hann verkligen med att se mycket, det har du planerat bra! Blir lite avundsjuk för jag har inte varit i Oslo vad jag kan komma på.

Har just kommit hem efter simningen som alltid på söndagarna. Före simningen var vi hos farmor och farfar och åt våfflor. Gott!

Regniga hälsningar från mamma och pappa

2:a kommentar, skriven , av Johanna:

Tjoho=) bra sammanfattning av en toppen helg:D tack för allt, mackorna var goda som tusen:) pusskram ses snart igen sis<3

3:e kommentar, skriven , av mamma:

4:e kommentar, skriven , av mamma:

5:e kommentar, skriven , av farmor:

Hej Sofia!

Vad glad jag blir blir när du skrivit o berättat

verkar som du är proffs på planering som hann med

så mycket under helgen.

KRAM farmor.

Kommentera inlägget här :