Lördag i Oslo :)

publicerat i Alva;

Tjo tjo!!

Karl Johan, Max mara och lite nya ord är vad min dag bestått av...
Dagen började med att jag efter en frukost framför TV:n satte mig på bussen till Oslo för att träffa Jenny :) Jag trodde att jag skulle byta buss och att det kulle ta längre tid, men icke efter så där 25 minuter var jag redan framme i stan 

Efter en fika och en titt i lite affärer bar det av hem till Jenny med T-banan och lagade lunch, pasta med qournfärssås smaskens.

Så efter en god lunch och två mätta magar gav vi oss ut på en långpromenad i det kalla vädret, fötterna var allderleds stelfrusna. Men precis lagom tills att de hade tinat fick vi ge oss av igen för kvällens aktiviteter och på schemat stod bio Colosseum med två av hennes klasskamrater vilka var två riktigt trevliga och roliga Jenter :) 
Efter bion avslutade vi kvällen på Peppes Pizza.

Så sammanfattningsvis har detta vart en riktigt bra dag där jag också har fått lära mig många nya norska ord så nu kanske jag börjar förstå lite mer av vad de säger hehe... det är faktiskt inte så lätt som jag först trodde med norska :P 


P.s 
Tyvärr kan jag inte lägga upp några bilder än då min egen dator är på inlämning, men så fort jag fått den tillbaka lovar jag massor utav bilder :D 

Ha de <3
  

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Pedram:

Ser att du trivs underbart i grannlandet =) Ser fram emot bilderna också, Hade fint Sofia

Hälsningar från Uppsala

2:a kommentar, skriven , av mamma:

Hej

Vilken fullspäckad dag. Pappa och jag ska gå ut joch gå nu innan Josefin kommer hem från konfalägret vid 14.00. Nu tittar faktiskst solen fram lite grann ur det mulna täcket.

Hur blev det, åkte du hem med bussen på kvällen eller stannade du över hos Jenny?

Kram

mamma

3:e kommentar, skriven , av Nicole:

Hejsan bruden!!

Vad kul att lasa lite pa bloggen din!

Later som om du har kul:)

Hoppas allt ar bra!



Saknar dig saaaaa!

XOXO

Kommentera inlägget här :