Snø... snø... snø...

publicerat i Alva;


Efter en lugn dag gav jag mig ivæg på en promenad till busstationen, riktigt skønt att komma ut en svæng æven fast det snøade. Det var så himla fint nær snøn glittrade i ljuset från gatlyktorna, och så mycket snø det ær, tror aldrig att det har sett ut så hemma i Lisch, eller inte vad jag kan minnas i alla fall.

Væl framme på træffen så vankades det pizza, jag och en annan tjej som heller inte æter køtt gjorde vår pizza i hop som jag måste sæga blev mer æn lyckad. Tyværr tog jag aldrig någon bild men hær ær receptet:
1 færdig pizzadegsbotten
tomatsås
fetaost
grøna oliver
finhackad rødløk
tomater
ananas 
oregano, svarpeppar och riven ost over.

Sedan ær det bara skjuts in i ugnen och længta tills att den ær færdig =) 
Æt och njut...

Efter en god middag och en nyvunnen væn, Sofia i från norrland, typ boden eller någonting så åkte jag åter hem med bussen med ett leende på læpparna.


Jag ute i snøvædret =)


Ha det bra allihopa, det ær jætte kul att se att det ær så många som læser :) 
<3

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mellis:

åh vad kul med en ny vän,

bor hon långt ifrån dig i norge?



det är så kul att följa dina dagar (:

hehe.

2:a kommentar, skriven , av farmor:

Hej Sofia!

Så fint det verkar med all snö,här här kom det ca.2cm. i går kväll, men som vanligt är det mesta borta redan,får hoppas på lite mer till sportlovet.

Ha det jättebra KRAM farmor.

3:e kommentar, skriven , av andrea:

Låter som du har det bra där i Norge! :) Precis som man vill höra ju. Här har vi också snö, och fest imorgon - ska bli kul! Ska hålla mig uppdaterad här på din blogg ;) puss!

4:e kommentar, skriven , av Pedde:

Najs recept! jag snor den faktiskt ^^

Kommentera inlägget här :