Lisch

publicerat i Alva;

Hejsan!

Nu sitter jag hemma i soffan i lilla Lisch och skriver, käns skönt att vara hema lite... men det kommer nog bli en hektisk heg, just nu är käns det som lugnet innan stormen haha:P


I går körde jag hem från Oslo, gick mycket lättare än vad jag först trott, dock hann jag under vägen bygga upp ett hat mot alla världens radiokanaler... de spelar ju samma käkla låtar på varenda kanal och denna reklam som är hela tiden får ju huvudet att bara vilja sprängas... Så efter att träffat tjejerna en snabbis hos Michaela åkte jag till simmnigen, jätte skönt att vila huvudet lite:P

I dag ska jag åka till Skövde och köpa en översättningspenna, träffa kokko (min moster) där som är och köper gardiner med någon, sedan ska vi luncha någon stans. Annars i helgen ska jag ut i kväll, på stadt som alla andra i denna stad, förfest och klädsel är ännu ett frågetecken som ska lösas under dagen. Utöver detta ska jag träffa farmor och farfar någon stund i helgen, jag ska tydligen på någon form av maskerad i mogon och på söndag ska jag på 18års kalas. På lördag ska vi också träffa några vänner till familjen och gå ut och gå och antagligen också grilla ute :D

Men som tur är ska Josse Frimodig med mig tillbaka till Oslo så jag slipper åka själv på söndag. Och tur är vel det för jag lär nog vara ganska trött efter denna helgen.

Förrästen måste jag ju också berätta om onsdagen, när vi åkte kälke på holmenkollen! Tyvärr hade vi lite otur för backen var bland det guppigaste jag någonsin vart med om det var rent ut sagt livsfarligt. Backen var jätte brant, jag hade inte några skidglasögon så jag såg inte någonting, det var stup på vissa sidor och de gick såååååå jäkla fort så det var inte klokt. Men efter som att det var sådana gupp kunde man inte styra och man hoppade så högt att man nästan flög av kälken så ett åk räckte mer än nog. Men som tur var fick vi pengarna tillbaka när vi berättade det !!



Jag och Sandia på väg hem från krogen



Förfest i Oslo ;P


Nej... nu börjar klokan ticka så det är väl dags för mig att hoppa in i bilen för att åka till skövde och bli ruinerad !!
 Ha de toppen kramar ♥

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mamma:

Hej Sofia

Nu är du tillbaka igen i Oslo. Känndes bra när du ringde och sa att du var framme. Lite oroligt när du körde så långt på söndagskvällen.

Ha nu en bra vecka.

mamma och pappa

Kommentera inlägget här :