God morgon

publicerat i Alva;

God morgon :) Nu ær det tisdag och klockan ær halv elva, så førmiddag kanske det snarare ær. Mammam och pappan sitter och æter frukost och ska snart till jobbet, och lille Ole somnade precis nu hær intill mig. 

I går børjade jag så sent som klockan tolv. Då tog vi bilen in till Oslo, jag kørde!!  Men vi øverlevde och det var inte så farligt som jag først trott. Nær vi kom fram gick jag en svæng på stan i Majorstuen eller hur det stavas. Ett mycket trevligare område æn Karl Johan som med kan liknas vid Stockholms Drottningata bort mot gamla stan, det vill sæga att allt riktar sig mot turister... Efter en timme typ børjade jag bli helt genomfrusen trotts att jag hade dunjacka, men det var bara så himla kallt :/ 
Så en lunch passade utmærkt =) 

Nær vi kom hem satte vi oss framfør øppna spisen och målade naglarna och vid halv sjutiden åkte jag till Smart Club før att handla lite. Så nu efter gårdagen har jag både en ny mobiltelefon och en sterio :) 

Klockan kvart i tio varje måndag har också blivigt en fasti tid før att se på TV, då nya sæsongen av 24 børjade førra veckan... Jætte spænnande !!! 

Så i dag får vi væl se vad jag och den lille hittar på men ja ska nog i alla fall førsøka plugga endel. Har ju børjat på en kurs som handlar om hjærnan och beteende. Vilket inte visade sig vara værldens enklaste kurs, men det ska nog gå bra ændå hoppas jag :) 

Ha en bra dag 
<3

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mamma:

Ja ha en bra dag själv Sofia. Så mamman har börjat att jobba hon också?

Ni får väl se vad ni kan hitta på. Är det fortfarande för halt och isigt för att gå ut och gå med Ole?

Nu måste jag börja jobba igen efter rasten.

Kram mamma

Kommentera inlägget här :