Gardinstång till pekpinne...eller kan det vara en list?!

publicerat i Alva;
Morgonene började med en promenad till skolan halvvägs mötte jag Maria och Linda E. Vi traskade den sista biten till skolan ihop och stannade på vägen för att ta lite kort =)

Förmiddagen fortsatte dem Digestion, vilket jag innana lektionene tyckte var JÄTTE tråkigt, men jag måste erkänna att det var lite lite roligare än jag tidigare trodde, vi prata lite hormoner och sjukdommar vilket alltid göt ett ämne lite roligare!!!
Efter lunch var det dags för andra lektionen med Endokrinologi med vår lite speciella house lyssnande lärare Alberto delgado verdugo. Han använder sig nämligen en pekpinne som är en typ 3meter lång gardinstång eller om det är en list, har inte riktigt bestämt mig än ^^ Denna lektionen var i alla fall mycket roligare än digestionen. Det verkar som att Alberto hela tiden försöker gå in för att ha roliga föreläsningar och att vara rolig. Vilket han  i och för sig lyckas med, dock blir man själv lite för flummig och sitter barar och garvar åt mssa annat, men ja tror jag lyckade lära mig lite om hormoner, ganska mycket faktiskt :) Insulin = blodsockersänkande, Glukos = blodsockerhäjande.

 

<3

Kommentera inlägget här :