En laaaaaaaaaang laaaaaaaaang resa......

publicerat i Alva;

Terminal 3 pa kigsfrod smith flygplats i Sydney ar precis vart jag  befinner mig nu, sa trott att jag ar allderles yr och svimmfardig. I alla fall sa har alla planen vart i tid och nar jag kom hit fragade jag om det gick nagot tidigare plan till rocky och de gjorde de :) Jag blir framme ca 1,5h tidigare vilket alltid ar ngt.

Flygplatsen i Bejing var STOR och isande kall. Jag viste inte riktigt vad jag skulle gora och jag var sa trott sa de blev lite kinesisk massage sa fick jag aven ligga kvar och vila dar sen en bra stund vilket var otroligt valbehovligt, jag har sa himla svart att sova pa planen. Maten till Kina var ok, men frukosen var inte arbar sa jag skulle forsoka hitta ngt att ata och de blev nudelsoppa och nagra suchi bitar. Kan inte pasta att det foll en trott Sofia sa himla bra i smaken som frukost men endhel del alger, lite ingefara och nagra nitar suchi med wasabi gick ner. tror de gjorde susen for min forkylning ocksa, jag ar mkt battre nu =)

Pa flyget till Kina satt jag med en jatte trevlig tjej fran Kina som gjorde sin master i sthlm, men pa vagen hit till Sydney hamnade jag brevid en ryss med lockigt har och han var JATTE trakig sa typ inte ett ord. Nu har jag atit en wrap med agg och tomat och druckigt en smoothie pa annanas, morot, apelsin och multivitaminpulver :) Jag har aven vart och tvattat bort sminket fran ansiktet, kopt en liten flaska handsprit och ett paket tofsar. Klockan ar 08.04 har nu och mitt plan bordar vid 11.45 (mkt battre an klockan 14.05). Terminalen ar ganska stor och det finns lite affarer att titta i, men halst av allt skulle jag vilja ha en stor mjuk sang att krypa ner haha ja kommer ju inte orka gora ngt i dag Nicole, fast ja far sakert en massa energi fran ingen stans nar jag e framme och traffar er wiiiii =)

 

 

Min mat i Kina, (Den som inte gillar kinamat skulle fa livnara sig pa godis fran tax freen )

Detta tror jag ar ngn slags gegga gjord pa svamp MKT mysko och ACKLIGT var det!!!

<3

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Fredrik o Co:

Maten såg delikat ut, nästan bättre än våran lax vi åt förut.

Fabian älskar din present och han känner stort för sin nya uppgift.

Din familj ska precis åka hem nu.

Fredrik

2:a kommentar, skriven , av mamma:

Hej våran Sofia

Ja att resan har varit lång förstår vi verkligen. Skönt med massagen du tog, men kan tänka mig att vilan efter var det bästa.Bra jobbat att du kunde ordna en tidigare flygning. Hörs senare. Mamma och pappa

3:e kommentar, skriven , av Koko:

Hej=)

Skönt att du redan... är framme!

Vi har massor av snö här.

Njut nu av värmen-

kramar Koko

4:e kommentar, skriven , av Johanna:

Åh vad härligt att vara på väg! Eller ja, nu är du nog framme redan =)

Det märks förresten att du var trött när du skrev, har aldrig sett så många stavfel och konstigheter i ett inlägg :P Sötnos!

Ha det superkul! Ser fram emot blogguppdateringar! Sola lite för mig också...!

Kramar Johanna

5:e kommentar, skriven , av farmor:

Har fått veta att du kommit fram efter din LÅÅÅÅNGA resa - hoppas att du återhämtar dej snart . ha´t nu jättebra !!!

KRAM farmor



Kommentera inlägget här :