Uppsala

publicerat i Alva;

Uppsala!! Ja det är namnet på den stad jag precis flyttat till... jag sitter nu i mitt rum på kantorsgatan 2 och lyssnar på Ola Salo som sommarpratar, ni vet sångaren i The Ark. Regnet smattrar mot rutorna och jag äter frukost.
Jag har nu sovit här tre nätter och varje mogon vaknat och tittat på klockan exakt samma tid 07.26 kan inte förstå vad detta kommer sig.

I onsdags kom jag fram helt ensam till uppsala, jag och min packning. Fast jag åkt den där sträckan skövde-enköping enköping-uppsala så många gånger att jag inte ens kan räkna hade jag nu en konstig känsla i magen, jag kunde och kan fortfarande inte riktigt förstå att jag bor och ska bo här i Uppsala för några år frammåt. Så nu är jag enligt folkbokföringen en uppsalabo och i studentlivet en värmlänning men jag känner mig som en västgöte confusing...ja de kan man minst sagt säga...

I går kom Anneli hit, vi lagade mat och gick på kvällen ut på VG nation och tog oss ett glas, en annan  kille från göten som ska gå i Annelis klass och onte häller känder så många hängde på, det var en riktigt mysig kväll.

Från och med nu ska jag också försöka uppdatera min blogg koninuerligt :) Så ni får veta hur det är att heta Sofia och plugga til Sjukgymnast i Uppsala ;)

<3

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mamma:

Hej svejs!

Vad skoj att du tar upp din blogg igen. Hoppas på en bra dag imorgon när du startar din utbildning.



Kram mamma

Kommentera inlägget här :