På resande fot

publicerat i Alva;

Uppsala - Gimo- Gävle - stockholm...
Är man effektiv hinns det med mycket på en helg:P

Nu är jag hemma och det är måndag, veckans frösta dag, sällan jag har så mycket kraft en måndag!
Kan tyckas jobbigt att fara och flänga runt så mycket men tvärtom det har vart helt underbart kul:) Träffat massvis med kompisar festat och bara tagit det lugnt. 

När jag väl kom till Uppsala slog det mig hur mycket jag faktist saknat denna stad och hur bra jag trivs här.  I morse när jag satt på café Linne och åt min frukost i väntan på att tåget skulle gå till stockholm uppenbarde det sig i mina tankar att här är jag faktiskt hemma.  De känndes så skönt och när jag väl var på buss nr 1 till lidköping från skövde kännds det mer som att åka och hälsa på familjen än att komma hem...

Vad mer finns att säga... 

Ubi bene, ibi patria.
Pacuvius, Teucer



 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Pedden:

Tack för en trevlig dag! =) Du får gärna hälsa på fler gånger!

2:a kommentar, skriven , av Andrea:

Var massa kul att ha dig här! Jag är jätte seg, jag vet, men upptäckte nu att du börjat blogga igen ! Vi ses i helgen :)

Kommentera inlägget här :