SNÖ

publicerat i Alva;

Efter att ha genomlidigt flera veckor med regn och rusk är min längtan till snö enorm. Men i denna del av landet blir lätt förhoppningarna stora, allt för stora. Hur ofta är det egentiligen snö?
Nej, den kommer i mars april, då man vill att våren ska knacka på dörren, jag kan knappt minnas en julafton med snö och då räknas inte frost på marken!

I helgen när jag var på besök i Gimo talade alla om att Snön hade kommit till deras hem, hur de gjorde snöänglar och åkte skoter.

Jag kan inte annat än att vara svartsjuk. För vad är regn, rusk och lera gämfört med vit SNÖ?


Men...
I dag när vi i klassrummet satt, vad föll då ned från himlen om inte stora, vackra, vita flingor av snö.


Jag tror det är en dröm



P.S.
När vi kom ut var all snö vatten och från himlen föll regn.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Andrea:

Fin din blogg har blivit tycker jag!!

Kommentera inlägget här :