En månad kvar till jul :)

publicerat i Alva;

Jag ska ...


Först och främst köpa finurliga precenter till alla nära och kära, vilket inte är det lättaste då det känns som att alla har allt...

Min dunjacka har börgat fälla dun:( I går fick det vara nog, nu måste jag fort ut på stan och leta reda på en ny... vilket inte alls är så lätt, då sofia är en väldigt kräsen typ.

På tal om shooping så ska man införskaffa sig kläder till julhelgen samt att jag måste sy klart min nyårsklänning som inte alls är mycket gjort på.

Nästa helg blir det att ta fram adventsstjärnan och bjuda vännerna på glögg, så vi kan bestämma var vår traditionsenliga lilljul ska hållas.
( För er som inte vet vad lilljul är så är det en dag nära julafton då jag och mina vänner samlas för att äta vårt hemmalagade julmat, göra julgodis, dricka glögg och titta på adventskalendern!)

Elin och Andrea ska komma ner till göteborg och julhandla med mig, då vi måste åka till liseberg och titta på alla lampor och få lite julstämmning i kroppen.

Sen får vi inte heller glömma lucia som firas den 13 december, då pappas bror också fyller 40!

Ja det är mycket som ska hinnas med innan jul, men konstigt nov känner jag ingen press än, däremot ser jag mig själv  veckan innan jul springandes på stan som en vässla för att fixa allt de sista!

Men än, än är det bara november...

Kommentera inlägget här :