Ungjäklar!

publicerat i Alva;
Ok i dag har det vart den jobbigaste dagen hittills. De har bråkat och bråkat och bråkat. Inte lydssnat alls känns de som.
De gör precis som de vill!

Jag undrar hur man kan uppfostra sina barn så här. De tror verkligen att det kan få allt de vill och göra precis som de vill.
Till frukost äter depannkakor med florsocker, eller toast med smör, socker och kanel eller i bästa fall choklad flingor.

Att det var sådan stor skillnad på sverige och usa hade jag inte riktigt förväntat mig. Internet är livsfarligt det är mycket bättre att spela tv spel hela dagarna. A jag vet inte riktigt vart jag ska börja men de e helt olika syn på uppfostran här och i sverige är ett som är säkert!

Jag åkte till gymmet och var med på ett spinningpass för att avreagera mig lite vilket funkade ganska bra.

Ser faktiskt fram emot i moergon då vi ska till npgon vattenpark med mamman =) och efter der är det helg = ledighet = :)

<3 // sofia

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Malin:

jag känner igen mig precis i frustrationen! och samtidigt kan man ju inte säga för mycket eftersom det inte är mina barn... suck.. fast tänj aldrig på dina egna gränser. Är det inte okej för dig måste barnen få förstå det! Det kommer att bli så mycket enklare när de vet dina gränser! Barn behöver det. Jag tror att det är jättevanligt med för lite gränser i familjer där au-pair är nödvändigt eftersom föräldrarna tillbringar lite tid med familjen och vill då i stort sätt bara tillfredställa barnen och inte göra dem besvikna. Kämpa på hjärtat! puss

2:a kommentar, skriven , av Nicole:

hejsan tjejen!!

Ja du får bita ihop o visa dom hur det fungerar på riktigt:)



Kul med spinning! Annorluna från här tro??



Åker nu på måndag! Ska till dina föräldrar på söndag o säga en final "hej då"...awwww:(



Saknar dig!

Kramar

3:e kommentar, skriven , av emelisen:

Visa dem vart skåpet ska stå ;P haha!

Hoppas verkligen du får en bättre dag med barnen idag :)



Mitt mob.nr är : 860-985-7521

fast den cepar så inte alltid du kan få tag på mig där, så isf får du ringa hem, och det numret är:

860-521-7279



:) SAKANR DIG OCH PAO GALET MKT!!!

4:e kommentar, skriven , av farmor:

Hej Sofia!

Förstår att det är jobbigt när föräldrarna inte sätter gränser,håll bara stenhårt på dina,ungar lär sej snart vad som inte är ok.när ni är ensamma

föräldrarna räknar säkert med lite fotrarhjälp,

så dom kan vara "snälla"när dom är hemma.

Kämpa på Sofia,det blir snart bättre.

BAMSEKRAM farmor.

5:e kommentar, skriven , av Nicole:

Hejsan igen bruden!!!

Himla kul att du ringde!!! skit kul att prata med dig tjejen:)

Jooo...ja o mormor kollade precis på vår videoinspelning ifrån Venezuela:) Guud vad kul vi hade elle?! Awww!!



Saknar dig bruden:)

XOXOXOXO

6:e kommentar, skriven , av Mamma:

Hej igen

Har just kommit hem från Svanströms stuga.

Vilken bra åsikt Malin har om att vara au pair. Märker att hon har erfarenhet från detta jobb.

Stå på dig, det blir bättre.

Mamma

Kommentera inlägget här :