Nu har jag bestämt mig!

publicerat i Alva;
Pratade med tjejerna utanför NY i går och de frågade om jag har kul och liksom skrattar någon gång när jag är med barnen, och sanningen är ju nej. De tyckte att jag inte lät som samma mig! Så nu har jag bestämt mig att prata med min LCC och byta familj. Jag kan ju faktist inte bo på ett ställe där de inte finns andra au-pairer att umgås med och området endastär fyllt av småbarnsfamiljer. När de berättade om hur de var i områdena utanför NY så var det massor svenska au-pairer och andra också så de hadde alltid någon att vara med efter jobbet och på helgerna. De hittar ju på så mycket kul så jag kännde bara att jag åker varje kväll till gymmet för att försöka bli på bättre humör, men de funkar inte längre. För om jag inte kan vara glad lär ja ju heller inte vara någon bra au pair till barnen...

I går ringde jag LCC:n, men inget svar så jag ska försöka i dag igen. Jag är bara så rädd att familjen ska bli så arg och besviken på mig. Men jag får väl ta de några dagar för sed an behöver ajg ju aldrig mer prata med dem om jag inte vill.

Men i morgon ska jag ialla fall in till Chicago och på söndag skulle vi åka till deras släkthus i indina igen, ja som hoppades på att jag skulle få stanna hemma. Kanske ska fråga de om jag vågar.Men mamman tycker ju att jag är så liten, hon trodde inte först ens på att jag fick åka till New York själv för mina föräldrar!!! Känner mig som en  14 åring här ibland hehe!!!

Nu känns de sköntoch ha bestämt sig och paulina sa att 75 % byter familj så de är ju alltså mer vanligt än ovanligt och det fanns massor familjer i deras område =)

Take care
XOXOXO

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av emelisen:

hoppas verkligen allt blir bättre.

Och tänk om du hamnar runt NY området.

Då är gyllene trion nästan samlade på ett ställe :D



Ta hand om dig sweetie

2:a kommentar, skriven , av Malin:

hej gumman!

hoppas det går att byta familj om det är det du vill! annars är det skitjobbigt för de flesta första månaden.. barnen testar gränser, hemlängtan är grym, man känner ingen osv... men du ska ju må bra! Och att ha nån svensk i närheten hade jag uppskattat otroligt mycket! det löser sig ska du se! kram

3:e kommentar, skriven , av Nicole:

Hallå Sofia.

Håller tummarna att du löser detta.

En erfarenhet rikare som du kunnat vara utan men man får aldrig bli förvånad.

Här är tomt nu när alla flickor är ute i stora världen.

Kram Kerstin

4:e kommentar, skriven , av Josefin:

Vad skönt att du har bestämt dig! Alla ungar i Amerika kan ju inte vara lika jävliga.. Du kommer hitta världens bästa familj! Det viktigaste är att du är glad, tänk på det :) Vi kan väl höras snart, KRAM

5:e kommentar, skriven , av Paulina:

precis du kan ju byta familj vännen!!! då har du i alla fall en vän de kan ajg lova!!!!!

Kommentera inlägget här :