Hur otacksamm kan man vara?

publicerat i Alva;
I går skulle vi hitta på något kul, så jag visa dem en minigolf bana på internet vi kunde åka till. Och de ville de när de sett bilderna. Men efter lunch.
Innan tänkte jag att vi kanske kunde gå bort till en stor lekplats som är ganska nära med en fotbollsplan intill (typ som lekplatsen med röret hemma och fotbollspalanen intill, den e på typ samma avstånd också) men neeejjjj de es låångt och vi kan väl lika gärna vara hemma i trädgården. Ok sa ja (tråkmonsar) men ut gick de inte, de slutade med att jag gick ut och sattte mig och läste och pojkarna satt framför TV:n till klockan 12. Ok med undantag för att Campbell gick ut sista halvtmmen och åkte på sin elektriska skotar han fått i födelsedagsprecent.

Efter lunck åkte vi till minigolfen, som de första 15 minuterna gick ganska hyfsat, med sedan fick den äldsta hysteriska utbrott på hur dålig hans lillebror va "aaaa you suck man" osv...
På vägen hem tänkte jag stanna och köpa en ben & jerrys (stor cool glass i paket) och ta med till parken men då fick han ännu ett hysteriskt utbrott på att den glassen (som förövrigt finns i typ 30smaker) inte var bra han skulle ha glass från ett speciellt ställe i stan där de gör sina egna rån och e över dubbelt så dyra. Så jag åkte till mc donalds och så fick de var sin 99cents glass medans ja inte sa ett ord.

BTW( hans hysteriska utbrott = sparka så mkt man kan srika så mkt man kan och bitas och slåss så mkt man kan tills han får som han vill) Någon som har tips på hur man gör med en sådan unge bland folk????!!!!











Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Pedden:

Kicka dem tills de däckar ^^

2:a kommentar, skriven , av Wollie:

Biter han dig?

3:e kommentar, skriven , av pappa:

Hej Sofia

kul att du skriver så ofta, till o med jag läser bloggen varje dag.Grabbarna borde inte få någon glass med sitt uppförande. Sofia jag har precis kollad pedrams blogg, häftiga filmer särskiljt den med skugg dansarna. Imorgon åker jag johanna o josefin ut på sjön o vi tar med farmor o farfar. Ha det nu så bra o lägg inte ner för mycket energi på barnen. Massor med kramar pappa

4:e kommentar, skriven , av Helen Lindblom:

Tjenare gumman!!

Jag håller med pappa... kul att du skriver så ofta!! Så eländigt att du fått skriiiiikiga barn men se det inte som din uppgift att uppfostra dem. Då blir du nog tokig!! Ge inte "anfall" någon uppmärksamhet. Nonchalera eller vänta ut det helt lugnt. Något du kan prova är att försöka hitta något positivt han gör och då BERÖMMA honom om o om igen. Du kan t ex bestämma dig för att du ska berömma honom 10 ggr varje dag. Jag är övertygad om att han till slut kommer att bara försöka göra "bra" grejjer för att imponera på dig och få beröm igen. Det är värt ett försök... jag lovar!!

Annars verkar du ju ha jätteskoj och trivas bra. Så HÄRLIGT!! Vi fortsätter med nöje att följa dig från "Down under".

Många kramar Lindbloms/Helén

5:e kommentar, skriven , av Josefin:

Sofia! Vad glad jag är att du bloggar så ofta. Lova att fortsätta med det! Har bestämt mig för att starta en Barcelona-blogg sen innan vi åker, alla måste blogga så att vi har koll på varann!! Vore kul att höras på telefon nån dag :) Jag är övertygad om att du utan problem kommer förvandla skitungarna till änglar, kämpa på bara! Vi hörs snart, pusspuss

Kommentera inlägget här :