Chicago =)

publicerat i Alva;
I går var jag inne i Chicago Down Town, jätte fint, jätte varmt och jätte kul =)
Jag mötte en tjeje som hette Amanda på tågstationen (svensk).  Vi skulle börja med att ta oss upp i Sears Tower, men det var över 1,5h kö så vi skippa det och tog oss i stället ned till havet. Det känndes precis som att vara vid medelhavet det var hur fint som hälst och precis hur fuktigt och varmt som hälst.

Vi åkte på en båttur genom staden för att kolla på alla husen ( chicago är mycket kännd för sin arkitektur) vilket var jätte häftigt, man såg allt så mycket bättre mot när vi gick.
Kännslan av att vara i Venedig smög sig på, med vatten och restauranter med blommer och grönt intill!

Vi såg också Buckinghan Fountain, bönan och millenium park. Jag var så himla förvånad över hur fint rent allt var. Att en stad byggd på höjden kunde vara så grön och mysig.

Och sist men inte minst var jag inne i en affär när Amandas tåg hade gått hem, den ar så mysig och rolig. Jag köpte inget förutom 3 vykort, jag har ju redan för mycket vikt som det är inför för flygresan, men det fanns så himla roliga böcker om handväskor, skor och allt möjligt, samtidigt så var det också ett galleri och en souverni butik.
Slutet gott allting gott på min resa till Chicago Down Town

P.S.
Bilder kommer innom kort

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mamma:

Hej

Vi är väldigt nyfikna på dina kort du tog. Hoppas du kan komma in till Chicago en gång till innan du kommer hem så du kommer upp i Sears tower.

mamma pappa

Kommentera inlägget här :